skip to Main Content
Thailand Pass

Thailand Pass

Per 1 november 2021 zijn er flink wat wijzigingen doorgevoerd vanuit de Thaise overheid m.b.t. het reizen naar Thailand tijdens corona als zakelijke reiziger of toerist. Zo is het quarantainebeleid per 1 oktober 2021 aangepast en hoeft men niet meer de volle 14 dagen in quarantaine meer te gaan. Tevens is per 1 november 2021 het Certificate of Entry komen te vervallen en vervangen door de zogenaamde Thailand Pass. Daarnaast kan vanaf 8 november 2021 “geen” regulier visum Thailand aangevraagd worden omdat eind november het elektronisch visum wordt verwacht. Kortom, genoeg om je hoofd te doen tollen en door de bomen het bos niet meer te zien. In deze blog zet Traveldocs (visum-legalisatie.nl) alle wijzigingen voor u op één overzichtelijke rij, zodat u goed voorbereid en voorzien van alle correcte informatie en documenten alsnog met een gerust hart op naar Thailand kunt reizen.

Allereerst is het belangrijk om te weten welke wijzigingen precies zijn doorgevoerd per 1 november 2021, en welke voorwaarden op u van toepassing zijn. Hieronder beschrijven wij stap voor stap waar u mee te maken zult krijgen en kunt u zien welke voorwaarden op u van toepassing zijn. Zo moet u naast het verrichten van de boekingen ook uw Thailand Pass aanvragen (voorheen Certificate of Entry) en is het vooral belangrijk dat u alle juiste documenten mee op reis neemt.

 

Online e-visum Thailand aanvragen of visumvrij afreizen?

Weet u wanneer u van plan bent naar Thailand af te reizen? Dan dient u eerst te kijken of u voor vertrek een visum Thailand nodig heeft. Dit is afhankelijk van het aantal dagen van verblijf in Thailand.

Visumvrij reizen bij een verblijf van 30 dagen of korter

Bij een (aantoonbaar) verblijf van 30 dagen aaneengesloten dagen of korter kunt u visumvrij naar Thailand afreizen. U krijgt dan bij aankomst een stempel in uw paspoort, waarmee u Thailand gratis kunt betreden. De visumvrije entree wordt bij aankomst geregeld bij de immigratiedienst. Om visumvrij Thailand te kunnen betreden moet u bij aankomst kunnen aantonen dat u daadwerkelijk het land binnen 30 dagen na inreis zult verlaten. Dit kan door middel van een retourticket bijvoorbeeld. Wilt u bij voorbaat langer dan 30 dagen in Thailand blijven en is uw retourreis later dan 30 dagen na inreis? U komt dan niet in aanmerking voor het visumvrij reizen en dient u voor vertrek alsnog het correcte visum Thailand aan te vragen. Een visumvrije entree kan twee keer per jaar verstrekt worden.

Visum Thailand voor vertrek online aanvragen

Wilt u langer dan 30 dagen in Thailand verblijven? Dan moet u voor vertrek een e-visum Thailand aanvragen. Sinds 8 november 2021 is het niet meer mogelijk om een regulier visum Thailand aan te vragen via de Thaise ambassade in Den Haag. Het elektronisch visum Thailand vervangt het sticker dat in uw paspoort aangebracht werd door een ambassade medewerker en kan geheel online worden aangevraagd.

Het oude visumsticker dat voorheen door de Thaise ambassade of Consulaat Generaal in het paspoort aangebracht werd komt hiermee te vervallen.

Met het e-visum heeft u nog steeds dezelfde mogelijkheden als met het regulier visum Thailand. Zo kunt u zoals vanouds nog steeds een toeristenvisum met 60 dagen verblijf aanvragen, alsmede de zogenaamde Non-Immigrant visum typen, welke zijn bedoelt voor 50 plussers, zakenreizigers en reizigers met familieleden in Thailand.

Benodigdheden e-visum Thailand aanvragen

Hoewel het nog niet officieel is bevestigd door de Thaise ambassade, zult u naar verwachting de volgende documenten moeten aanleveren bij het aanvragen van een elektronisch visum Thailand:

  1. kopie paspoort, welke tenminste 6 maanden geldig is op moment van aanvraag
  2. digitale pasfoto, conform paspoortvoorwaarden (aangeraden is om deze naast hardcopy direct digitaal op te vragen bij uw fotograaf, zodat u zeker bent dat de foto voldoet aan de eisen)
  3. kopie bankafschrift op naam, met daarop voldoende financiële middelen om uzelf te onderhouden gedurende uw verblijf (20,000 THB per persoon, 40,000 THB per gezin)
  4. boekingsbevestigingen (hotel+vlucht)
  5. foto van de aanvrager met daarop het paspoortinformatie pagina zichtbaar opengeklapt
  6. foto van alle stempels in uw paspoort van de afgelopen 12 maanden
  7. declaration formulier
  8. ingevuld vragenformulier, welke u van ons zult ontvangen

Het kan zijn dat Nederlandse aanvragers naast bovenstaande ook aanvullende documenten moeten overleggen. Zeker weten wij dit pas zodra het visum daadwerkelijk is uitgerold. Het kan dus zomaar zijn dat u bepaalde documenten hier boven genoemd niet hoeft aan te leveren, of dat er juist om andere bewijsstukken wordt gevraagd. Daarom is bovenstaande onder voorbehoud.

Daarnaast is het aangeraden om nog geen definitieve boekingen te doen, zolang het nog niet zeker is wanneer het elektronisch visum in werking treedt.

Retirement of Long Stay visum, non-immigrant type O, O-A of O-X

Voorheen was het voor 50 plussers mogelijk om een non-immigrant O visum aan te vragen, voor een langer verblijf. Hiermee had u 90 dagen per bezoek en kon u met 90 dagen per keer verlengen. Of dit bij het elektronisch visum ook hetzelfde zal zijn is nog niet bekend. Tot dusver is deze optie alleen beschikbaar voor reizigers met aantoonbare familiebanden in Thailand en niet meer voor pensionado’s. Wel kunt u aanspraak maken op het non-immigrant O-A of O-X visum maken. Met deze visumtypen mag u een auto, motor of condemoinum in Thailand kopen en is het toegestaan om vrijwilligerswerk te doen

Non-immigrant O-A

Het Non-immigrant O-A visum is 1 jaar geldig. Om dit visum te kunnen aanvragen moet u wel beschikken over de volgende documenten:

  1. kopie paspoort;
  2. digitale pasfoto;
  3. bewijs van voldoende financiele middelen. Dit bedrag moet tenminste 800,000 THB zijn, of een maandelijks inkomen dat gelijk is aan 80,000 THB;
  4. VOG verklaring, welke niet later is afgegeven dan 3 maanden voor de aanvraag en welke vooraf gelegaliseerd is door de juiste autoriteiten;
  5. medische verklaring (declaration form), waarin staat dat u geen ziektes heeft zoals Lepra, Tuberculose, drugsverslaving of Syfilis. Deze verklaring dient ook vooraf gelegaliseerd te worden.

Bovenstaande documenten dient u vervolgens digitaal aan te leveren. Ook legalisaties kan Traveldocs voor u verzorgen. Hiervoor dienen wij wel te beschikken over de fysieke, originele documenten. Wij zullen vervolgens langs de nodige instanties voor u gaan om de legalisaties in orde te maken. Meer weten? Neem dan een kijkje op onze legalisatie pagina.

Non-immigrant O-X

Om het Non-immigrant O-X visum type aan te kunnen vragen dienen wij te beschikken over de volgende documenten:

  1. Paspoort met een geldigheidsduur van niet minder dan 6 maanden.
  2. Drie aanvraagformulieren en 3 foto’s (afmetingen 4 X 6 cm. genomen in de laatste 6 maanden).
  3. Eén biografiecertificaat van klaring van het strafblad uit het land van nationaliteit. Het certificaat mag niet meer dan drie maanden geldig zijn en moet worden gelegaliseerd door notariële organen
  4. Certificaat van bankdeposito met contactgegevens van de bank, kopie van bankboek en bankafschrift waarop een vast bedrag van niet minder dan 3 miljoen Baht wordt gestort op een Thaise bank in Thailand.
    OF
    Certificaat van bankdeposito met vermelding van contactgegevens van de bank, kopie van bankboek en bankafschrift met een vast bedrag van niet minder dan 1,8 miljoen Baht gestort op een Thaise bank in Thailand en certificaat van jaarlijks inkomen met een bedrag van niet minder dan 1,2 miljoen Baht (equivalent in lokale valuta) per jaar. (Zodra de aanvragers Thailand binnenkomen, moeten ze binnen 1 jaar geld hebben verzameld op een Thaise bank in Thailand, niet minder dan 3 miljoen Baht.)
  5. Certificaat van klaring van het strafblad uit het land van nationaliteit. Indien de aanvragers een permanent verblijf in een ander land hebben, moeten zij het bovengenoemde document van zowel het land van nationaliteit als het land van permanent verblijf overleggen.
  6. Medisch certificaat, waarin staat dat aanvragers geen verboden ziekten hebben, zoals: Lepra, Tuberculose, Elefantiasis, drugsverslaving of het derde stadium van Syfilis. De medische verklaring moet uiterlijk 3 maanden voor de datum van indiening zijn afgegeven.
  7. Kopie van bewijs waaruit blijkt dat aanvragers een verzekering hebben zoals bepaald door de Office of Insurance Commission en een ziektekostenverzekering van Thailand die verzekeringsgeld heeft voor ambulante patiënten van niet minder dan 40.000 Baht en voor intramurale patiënten niet minder dan 400.000 Baht.
    Kijk op (http://longstay.tgia.org) voor meer informatie over de verzekeringsplicht. Vraag Traveldocs om hulp bij het vinden en afsluiten van de juiste verzekering, wij helpen u graag op weg!

Het non-immigrant O-X visum type is 5 tot 10 jaar geldig. Bij binnenkomst zal de eerste geldigheid van 5 jaar van start gaan. Vervolgens kan deze met 5 jaar extra worden verlengd. Dit visum type is bedoelt voor reizigers die van plan zijn te emigreren naar Thailand en ouder zijn dan 50 jaar oud. Ook met het O-X visumtype mag u een oude of motor aanschaffen, alsmede een condominium en het is het verrichten van vrijwilligerswerk toegestaan.

Aanvullende bijdrage

Wel kan het zo zijn dat u bij aankomst in Thailand (met het e-visum) aan de grens een bijdrage dient te voldoen van 2,000 THB (Thaise Baht), wat ongeveer gelijk staat aan $ 61 USD. Of de bijdrage ook voor Nederlandse paspoorthouders van toepassing zal zijn is nog niet bekend. Dit tarief is per 31 oktober 2019 vastgesteld door de Thaise overheid en verplicht voor iedereen die het land inreist met een e-visum Thailand.

Zodra het e-visum is uitgerold zullen wij dit kenbaar maken op onze website en social media kanalen. Traveldocs kan u dan uiteraard gewoon helpen bij het aanvragen van uw e-visum Thailand!

Thailand verklaring van de verzekeraar

Naast het visum Thailand dient u ook te beschikken over de correcte verzekeringsverklaring. Deze is benodigd voor het aanvragen van uw Thailand Pass.

In deze verklaringsbrief dient het volgende vermeldt te staan:

  • uw naam en paspoortgegevens
  • data waarop de verzekering geldig is, waaruit blijkt dat uw gehele verblijfsperiode in Thailand gedekt is, dan wel uw visumgeldigheid in geval van een jaarvisum
  • u dient voor tenminste 50,000 USD gedekt te zijn bij COVID-19
  • in geval van Non-Immigrant visumtypen dient de verklaringsbrief ook aan te geven dat u voor tenminste 40,000 THB (Thaise Baht) outpatient en 400,000 THB inpatient treatment te zijn verzekerd, welke ook gedekt zijn buiten Corona

Nederlandse verzekeraars

De verklaring van uw Nederlandse verzekeraar is vaak niet voldoende, omdat deze meestal geen bedragen kunnen noemen. Dit komt omdat de verklaring door een notaris opgesteld moet worden en daarom niet zomaar gewijzigd kan worden, ondanks het feit dat u vaak wel voldoende of zelfs voor hogere bedragen gedekt bent. Voor uw visumaanvraag is deze verklaring per 1 november 2021 voldoende. Voor uw Thailand Pass aanvraag is dit echter niet. Bij het aanvragen van de Thailand Pass bent u namelijk verplicht om een verklaring te overleggen, waarin letterlijk staat vermeldt dat u voor minimaal 50,000 USD gedekt bent in geval van Corona.

Traveldocs werkt samen met diverse erkende verzekeringsmaatschappijen in Thailand, welke allemaal de correcte verklaring kunnen aanleveren. Wij kunnen deze verzekering tegen aanvullende kosten binnen 24 uur voor u afsluiten.

Thailand Covid verzekering met 50,000 USD of 100,000 USD dekking

Voorheen diende men een verklaring aan te leveren waarin specifiek stond dat u voor minimaal 100,000 USD verzekerd bent in geval van Corona tijdens uw bezoek aan Thailand. Dit is voor de visumaanvraag per 1 november komen te vervallen.

Bij het aanvragen van de Thailand Pass voor Thailand moeten de bedragen echter wél nog steeds vermeldt worden, ook voor toeristische reizigers. Dit bedrag is per 1 november gewijzigd naar 50,000 USD in plaats van 100,000 USD en is verplicht voor iedereen die Thailand in wilt reizen in 2021/2022. Alleen Thaise paspoorthouders zijn vrijgesteld hiervan. Reizigers met de Thaise nationaliteit hoeven helemaal geen verklaringsbrief van de verzekeraar aan te leveren bij het aanvragen van de Thailand Pass. Verdere uitzonderingen zijn er niet. Ook kinderen moeten beschikken over een eigen verklaringsbrief met daarin een bedrag van minimaal 50,000 USD genoemd.

Accommodaties boeken

Zodra u de verzekering heeft geregeld kunt u de boekingen maken. Om te weten welke boeking u precies dient maken kunt u het beste het tabel hieronder (Afbeelding A) aanhouden.

  • Optie A: Bent u niet gevaccineerd tegen het Corona virus? Dan bent u verplicht om te boeken bij een Alternative Quarantine (AQ) hotel.
  • Optie B: Bent u wel gevaccineerd tegen het Corona virus, maar heeft u de afgelopen 21 dagen doorgebracht in een land dat niet in aanmerking komt voor het Test & Go beleid? Dan dient u te kiezen voor het Sandbox Program. Dit is ook van toepassing wanneer u reis met niet gevaccineerde, minderjarige kinderen.
  • Optie C: Indien u zowel gevaccineerd bent als reist vanuit een land dat is vrijgesteld van het quarantaine beleid (zoals Nederland of België bijvoorbeeld), dan kunt u aanspraak maken op de Test & Go optie. In dat geval hoeft u slechts één nacht in quarantaine te gaan, tot het resultaat van uw test bij aankomst bekend en negatief is.

 

tabel thailand reizen
Afbeelding A.

Reizen vanuit een in aanmerking komend land/gebied

Een lijst van door de Thaise overheid erkende landen kunt u hier vinden. Reist u uit één van deze landen en heeft u hier tenminste 21 aaneengesloten dagen vóór vertrek naar Thailand gespendeerd? Dan kunt u gebruik maken van de Test & Go of de Sandbox program. Reist u uit een ander land dat niet in dit lijstje staat? Dan komt u niet in aanmerking voor optie B en C en kunt u enkel aanspraak maken op de AQ regeling.

Alternative Quarantine of SHA+ hotel?

Een lijst van mogelijke Alternative Quarantine hotels vindt u hier. Let wel op dat u de boeking maakt via de 5 vrijgegeven links of rechtstreeks via het gekozen hotel zelf. Boekingsbevestigingen via bijvoorbeeld Booking.com worden niet geaccepteerd! U hoeft alleen gebruik te maken van de AQ regeling wanneer u niet (volledig) gevaccineerd bent tegen het COVID-19 virus. In alle andere gevallen kunt u gebruik maken van de Test & Go of de Sandbox program.

Heeft u geboekt bij een AQ hotel? Vraag deze dan om de correcte AQ paid confirmation. Belangrijk is dat de bevestiging dus weergeeft dat u reeds heeft betaald voor de boeking. De correcte AQ confirmation is te herkennen aan de rode, ronde symbool bovenaan de bevestiging met daarin de letters AQ (Alternative Quarantine), AHQ (alternative Hospital Quarantine) of ALQ (Alternative Local Quarantine). Hieronder ziet u een voorbeeld hiervan:

 

Voorbeeld boeking AQ

Vanaf 1 november is de Sandbox program uitgerold naar meerdere steden en gebieden in Thailand. Voorheen was dit alleen van toepassing voor de regio’s Phuket en Koh Samui. Nu is dit mogelijk voor vrijwel heel Thailand.

SHA + hotels

Komt u in aanmerking voor de Sandbox programme en wilt u de boekingen verrichten? Dan kan dit bij erkende SHA+ hotels. Een overzicht van alle mogelijke, aangesloten en door de Thaise overheid erkende hotel, vindt u hier.

Let ook hier op dat u geen boekingen verricht via Booking.com! Meestal proberen deze u te verleiden toch via hen te boeken, door in de titel te vermelden dat het om een SHA+ hotel gaat, terwijl deze niet de correcte bevestiging hiervan kunnen overleggen. Meestal is de uitleg dan dat het hotel conform de SHA+ regeling voldoet aan de quarantaine eisen, maar in werkelijkheid (nog) geen erkend hotel is. Deze boekings bevestigingen worden nooit geaccepteerd. Boek daarom via de vrijgegeven SHA+ hotels link of rechtstreeks bij het hotel zelf.

Hieronder ziet u een voorbeeld van de correcte boekingsbevestiging van een erkend, SHA+ hotel. Deze bevestiging wordt ook wel eens de SHABA confirmation genoemd of de SHA+ confirmation. Deze bevat altijd uw naam, in- en uitcheck datum en een boekingscode (Booking ID). In sommige gevallen wordt deze bevestiging aangeleverd conform voorbeeld boeking AQ. Bovenaan vindt u dan de SHA+ logo. Boekingen in deze vorm worden ook geaccepteerd. Twijfelt u of uw boekingsbevestiging correct is? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor advies op maat.

SHABA confirmation
Afbeelding B.

Test & Go

Hieronder ziet u welke landen gebruik mogen maken van de Test & Go optie voor Thailand.

Australië Bahrain België Bhutan
Brunei Darussalam Bulgarije Cambodia Canada
Chile China Cyprus Denemarken
Duitsland Estonia Finland Frankrijk
Filipijnen Griekenland Hong Kong Hongarije
IJsland India Indonesië Ierland
Israël Italië Japan Kuwait
Kroatië Laos Letland Litouwen
Luxemburg Maleisië Maldiven Malta
Myanmar Nederland Nepal Oostenrijk
Polen Portugal Qatar Roemenië
Saudi Arabië Singapore Slowakije Slovenië
Spanje Sri Lanka Taiwan Tsjechië
Verenigde Arabische Emiraten Verenigd Koninkrijk Verenigde Staten van Amerika Vietnam
Zuid Korea Zweden Zwitserland

Reizigers vanuit bovenstaande landen kunnen gebruik maken van de eendaagse quarantaine regeling. Heeft u de afgelopen 21 dagen voorafgaand aan uw reis naar Thailand gespendeerd in een land dat niet voorkomt in de tabel hierboven? Dan komt u enkel in aanmerking voor de Sandbox of the Alternative Quarantine regeling. U mag in dat geval géén gebruik maken van de Test & Go optie.

Van welk quarantaine regeling Thailand kan ik gebruik maken?

Vrijstelling quarantaine

(Test & Go)

Sandbox programma Alternatieve quarantaine
In aanmerking komende landen Alleen in aanmerking komende landen

Opmerking: moet ten minste 21 opeenvolgende dagen in de in aanmerking komende landen verblijven, behalve degenen die net uit Thailand zijn gereisd.

Alle landen Alle landen
Quarantaine Geen quarantaine

Opmerking: U dient 1 nacht te wachten op het resultaat van de RT-PCR-test in het hotel, of totdat een negatief testresultaat is verkregen.

Reisbeperkingen in Sandbox Area gedurende 7 dagen

Opmerking: u moet wachten op het resultaat van de RT-PCR-test in het aangewezen hotel voordat u het hotel mag verlaten en de Sandbox gebieden mag verkennen.

Indien volledig gevaccineerd: quarantaine verplicht gedurende 7 dagen bij een AQ Hotel

Indien niet-gevaccineerd: Quarantaine verplicht gedurende 10 dagen bij een AQ hotel

Vaccinatie

(Enkel indien u een door de Thaise overheid goedgekeurde vaccin heeft verkregen)

Volledig gevaccineerd

(Minimaal 14 dagen voor vertrek)

(Kinderen onder de 12 jaar die reizen met hen volledig gevaccineerde ouders zijn vrijgesteld)

Volledig gevaccineerd

(Minimaal 14 dagen voor vertrek)

(Kinderen onder de 18 jaar en reizen met hen volledig gevaccineerde ouders zijn vrijgesteld)

Niet verplicht
Voorwaarden hotel

Let op! In alle gevallen is een bewijs van betaling vereist. Meestal staat dit op uw boeking vermeldt.

1 nacht Reserveren bij SHA+ of AQ Hotel 7 nachten Reserveren bij SHA+ Hotel of AQ Hotel in Sandbox Area 10 nachten Reserveren bij AQ hotel
Medische verzekering

(Niet vereist voor Thaise staatsburgers)

Een medische verzekering met een minimale dekking van $ 50.000 (USD) Medische verzekering met een minimale dekking van $ 50.000 (USD) COVID-19 medische verzekering met een minimale dekking van $ 50.000 (USD)
COVID-19 test voor vertrek Binnen 72 uur voor vertrek een RT-PCR Covid-19-testresultaat laten afgeven Een RT-PCR Covid-19-testresultaat welke binnen 72 uur voor vertrek is afgeven RT-PCR Covid-19-testresultaat, niet ouder dan 72 uur op moment van vertrek

Let op: De PCR test is niet vereist voor Thaise staatsburgers, welke gebruik maken van de AQ regeling

COVID-19-tests laten afnemen bij aankomst in Thailand

De kosten van de testen zijn voor de eigen rekening en meestal inbegrepen bij uw hotelboeking. In sommige gevallen dient u deze apart te boeken, vraag dit vooraf dus na bij de door u gekozen hotel van verblijf!

Eén RT-PCR COVID-19 test op moment van aankomst in Thailand; en

Eén ATK-zelftest op dag 6-7

Eén RT-PCR COVID-19 test op moment van aankomst in Thailand; en

Eén ATK-zelftest op dag 6-7

Twee RT-PCR COVID-19-testen op moment van aankomst en een test op dag 8 of 9 van verblijf.

Bent u gevaccineerd tegen het COVID-19 virus?

De uiteindelijke beslissing over de maximale duur van uw quarantaine periode is aan de Disease Control Officer die uw aankomst in Thailand afhandelt; Bezoekers moeten tevens een bewijs van vaccinatie voorleggen aan de Disease Control Officer. Dit mag gebeuren in vorm van een gele koorts boekje of de brief van GGD, waarin het batchnummer en naam van het toegediende vaccin staat, alsmede uw naam en datum ontvangst van de eerste en tweede prik.

Door de Thaise overheid goedgekeurde vaccins

  • Sinovac: ARS-CoV-2-vaccin (CoronaVac)
  • AstraZeneca: AZD1222
  • Pfizer / BioNTech: Comirnaty (BNT162b2 / Tozinameran (INN))
  • Serum Institute of India: Covishield (ChAdOx1_nCoV19)
  • Janssen (Johnson & Johnson): Ad26.COV2.S
  • Moderna: mRNA-1273
  • Spoetnik V (Gamaleya Research Institute of Epidemoilogy and Microbiology)
NB: Luchtvaartmaatschappijen en locale immigratieofficieren hebben al dan niet bij een overstap te allen tijde het recht om te vragen naar aanvullende documenten. Het wordt ten zeerste aangeraden om rechtstreeks contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt, om te voorkomen dat u alsnog geweigerd wordt.

Thailand Pass aanvragen

Heeft u uw boekingen verricht, de verzekeringspapieren in orde en eventueel uw visum verkregen? Dan bent u bijna klaar! De enige twee zaken die nog geregeld moeten worden zijn:

  1. Het aanvragen van uw Thailand Pass
  2. Het maken van een PCR test afspraak.

Met de negatieve verklaring van uw PCR test en de QR code van de Thailand Pass bent u helemaal klaar om op reis te gaan.

Certificate of Entry of de Thailand Pass?

Het aanvragen van de Thailand Pass gaat digitaal. Voorheen moest men in corona tijden beschikken over een Certificate of Entry voor Thailand en moest deze geregistreerd worden via de Thailand Plus app. De Thailand Pass vervangt beiden zaken.

Wel is het zo dat het systeem nu uitgebreider is en meer vragen beantwoord moeten worden. Daarnaast bent u verplicht om alle documenten in .JPG of .PNG formaat te uploaden, wat soms nog wel een klus kan zijn, zeker voor hen die niet zo goed zijn met computers. Zodra de aanvraag is ingediend kan het tussen de 3 tot 7 werkdagen duren alvorens u reactie krijgt vanuit de Thaise overheid. Wordt de aanvraag van uw Thailand Pass afgewezen? Dan moet u opnieuw alle gegevens invullen en uploaden en dient u weer de stappen te doorlopen. Ten opzichte van de Certificate of Entry kunt u uw aanvraag na afwijzing niet opnieuw oproepen en aanpassen namelijk.

Benodigde documenten om de Thailand Pass te kunnen aanvragen

Hieronder vindt u een overzicht van alle documenten die u nodig heeft om de Thailand Pass te kunnen aanvragen.

  1. Vaccinatiebewijs van uw 1e en 2e prik (indien u een ander vaccin dan Janssen & Janssen heeft gekregen). Hierop moeten beiden prik-data zichtbaar zijn, alsmede de vaccin batch nummers en uw naam, zoals deze in het paspoort staat;
  2. Kopie paspoort;
  3. Hotel bevestiging. Deze moet aangeleverd worden in vorm van de AQ confirmation of in vorm van de SHABA confirmation, afhankelijk van het type boeking dat u maakt (zie accommodaties boeken hierboven voor meer info);
  4. Engelstalige verklaring van uw zorg- of reisverzekeraar met daarin vermelding dat u dekking heeft voor minimaal 50,000 USD bij COVID-19.

 

Hulp nodig? Traveldocs staat voor u klaar!

Om geen onnodige tijd te verspillen is het aangeraden om de Thailand Pass uit te besteden. Traveldocs kan deze geheel online voor u verzorgen, tegen een tarief van 69,95 euro per persoon, per aanvraag.

Hiermee weet u zeker dat uw aanvraag correct wordt aangeboden en u niet 7 dagen moet wachten om vervolgens te horen dat de aanvraag afgewezen is door een missende punt of coma, waardoor u alles opnieuw zult moeten invullen en opnieuw 7 dagen moet wachten.

Onze visumexperts zorgen er voor dat uw Thailand pass aanvraag foutloos wordt aangeboden bij de Thaise ambassade en immigratiedienst. Zodra deze is goedgekeurd krijgt u de QR code vervolgens per mail van ons toegestuurd. U kunt deze daarna digitaal of geprint mee op reis nemen.

Waarom kiezen voor Traveldocs bij het aanvragen van uw Thailand Pass?

Bij Traveldocs staan onze experts altijd voor u klaar. Zo bieden wij onderstaande service bij het aanvragen van uw Thailand Pass:

  • Een team van visumexperts waar u terecht kunt voor al uw vragen rondom het aanvragen en verkrijgen van de Thailand Pass;
  • U krijgt een duidelijk overzicht met benodigde documenten voordat uw aanvraag in werking wordt gezet. Bij ontvangst van deze documenten zullen onze experts deze eerst voor u controleren op correctheid en volledigheid alvorens de aanvraag door te zetten naar de Thaise overheid;
  • Omdat uw aanvraag vooraf gecontroleerd wordt raakt u niet onnodig tijd kwijt doordat de aanvraag onvolledig is of niet voldoet aan voorwaarden. Zo bent u zeker dat alles correct wordt aangeboden en u niet nogmaals 7 dagen hoeft te wachten indien de aanvraag wordt afgewezen.

De gemiddelde tijd voor het aanvragen van de Thailand Pass is meestal tussen de 12 en 48 uur. Echter mag de Thaise overheid tot 7 dagen erover doen om de aanvraag te verwerken. Soms komt de aanvraag na 10 minuten al door, maar soms duurt het een paar dagen.

Thailand pass zelf aanvragen

Het zelf aanvragen van de Thailand Pass is kosteloos. Echter raden wij aan om gebruik te maken van onze Thailand Pass service, om te voorkomen dat u fouten maakt en hierdoor tijd zult verliezen. Zeker als u moeite heeft met het digitaal werken op de computer is het sterk aangeraden om de aanvraag hiervan uit te besteden. Het kan een behoorlijke klus zijn om alle documenten correct en in .JPG formaat te uploaden, zonder hier uren werk in te moeten stoppen. Onze visumexperts helpen u daarom graag. Tegen een tarief van 69,95 euro incl. BTW nemen wij de zorgen voor u uit handen en zullen wij namens u de Thailand Pass aanvragen en de QR code bij akkoord doorsturen per e-mail. Uiteraard kunt u tussentijds onbeperkt bij ons terecht voor vragen en hulp, ook als het gaat over boekingen of het verkrijgen van de correcte reserveringsbevestigingen.

Indien u er voor kiest om de Thailand Pass toch zelf aan te vragen, lees dan vooraf goed de FAQ Thailand Pass door op de website van de Thaise ambassade.

Wilt u meer weten of liever direct uw Thailand Pass aanvragen? Bel of mail ons en wij helpen u graag op weg!

 

 

Back To Top