{"id":2578,"date":"2020-04-27T12:09:40","date_gmt":"2020-04-27T10:09:40","guid":{"rendered":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/?page_id=2578"},"modified":"2021-01-22T14:17:13","modified_gmt":"2021-01-22T12:17:13","slug":"faq-turkije-visum","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/faq\/faq-turkije-visum\/","title":{"rendered":"FAQ Turkije visum"},"content":{"rendered":"[vc_row column_spacing=”30″ css=”.vc_custom_1584003132852{margin-top: 30px !important;}”][vc_column width=”1\/3″ css=”.vc_custom_1584006514363{background-color: #f7f7f7 !important;}” el_class=”sidebarFAQ”][vc_empty_space][vc_single_image image=”2471″ img_size=”thumbnail” alignment=”center”][vc_column_text]\n

Veel gestelde vragen
\nTurkije visum<\/strong><\/h2>\n[\/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact<\/a> met ons op[\/vc_column_text][vc_empty_space]
<\/span><\/div><\/div>

Telefoon<\/h2>

+31 (0) 23 \u2013 221 00 04<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>[vc_empty_space]

<\/span><\/div><\/div>

Mail<\/h2>

info@visum-legalisatie.nl<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>[vc_empty_space][\/vc_column][vc_column width=”2\/3″ css=”.vc_custom_1584006947773{margin-right: 35px !important;margin-left: 20px !important;}”][vc_column_text]\n

Algemene vragen<\/h3>\n
\n
<\/div>\n<\/div>\n[\/vc_column_text][vc_empty_space][vc_toggle title=”Wat is een E-visum Turkije?”]Het elektronische e-visum vervangt het fysieke visum Turkije. Dit visum was voorheen te koop op het vliegveld van Turkije. U ontvangt dit digitale visum, na het invullen van de benodigde gegevens, automatisch per e-mail. Vervolgens kunt u dit e-visum uitprinten of via uw smartphone of tablet tonen aan de immigratiedienst.<\/p>\n[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan ik het visum kopen op het vliegveld”]Het is tegenwoordig niet meer mogelijk een visum te kopen op het vliegveld. Wilt u Turkije binnen reizen dan dient u vooraf online een e-visum aan te vragen.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Wat is het voordeel van het e-visum Turkije?”]Voorheen diende men het visum op het vliegveld van Turkije te kopen waardoor er flinke wachtrijen konden ontstaan. Doordat men nu vooraf het e-visum kan aanvragen is dit verleden tijd en kan men na aankomst direct doorlopen.<\/p>\n

Bovendien kunt u op vertrouwde manier betalen via uw eigen bank, Paypal, iDeal, bancontact of creditcard.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Hoe en wanneer ontvang ik mijn visum Turkije?”]Na het indienen krijgen wij binnen 24 uur bericht, in de praktijk gebeurd dit vaak al dezelfde dag. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, sturen wij u de bevestiging\u00a0 per mail.<\/p>\n

Het is handig dit visum uit te printen en mee te nemen op reis (in uw handbagage), het kan namelijk voorkomen dat de immigratiedienst van Turkije, bij de paspoortcontrole, hiernaar vraagt. Dit gebeurt echter zelden daar de douanebeamte door de digitale koppeling van het paspoortnummer en het e-visum al kan zien dat u een visum heeft.<\/p>\n[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Hoe lang is het visum Turkije geldig?”]Het visum Turkije heeft een geldigheidstermijn van 180 dagen die ingaat op de aankomstdatum die u aangeeft op het aanvraagformulier, gedurende deze periode mag u 90 dagen, aaneengesloten of verdeeld over meerdere reizen, in Turkije verblijven.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan ik meerdere keren naar Turkije reizen met mijn e-visum?”]Ja, u kunt zo vaak u wilt Turkije inreizen binnen de 180 dagen dat het e-visum geldig is.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan een ander mijn e-visum gebruiken?”]Nee, het e-visum is persoonlijk en niet overdraagbaar aan anderen.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Mag ik met dit e-visum Turkije werken?”]Nee, een voorwaarde voor het verkrijgen van een e-visum voor Turkije is dat u niet, in dienstverband, gaat werken bij een Turkse organisatie. In Turkije werken met een e-visum mag alleen als u dat doet in dienstbetrekking bij een organisatie die niet in Turkije is gevestigd.<\/p>\n

Het maken van een zakenreis in dienstverband van uw Nederlandse of Belgische werkgever is dus wel mogelijk met een online aangevraagd e-visum.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Moet ik een e-visum aanvragen als ik met mijn cruise naar Turkije ga?”]Dat ligt er aan, in het geval u de stad waar de boot aanlegt niet verlaat heeft u geen e-visum nodig. Wenst u de stad te verlaten dan dient u wel een e-visum aan te vragen. Vraag aan de verantwoordelijke van de cruise naar meer informatie om problemen te voorkomen.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Wat kost het visum voor Turkije?”]De kosten voor het e-visum voor Turkije bedragen \u20ac 36,95<\/p>\n

Dit is inclusief verwerkingskosten, consulaire kosten ,transactiekosten(bij iDeal\/bancontact betaling) en btw. Ook kunt u gebruik maken van een spoedprocedure waarbij ook een toeslag berekend zal worden. De hoogte van deze toeslagen is afhankelijk van de gewenste levertijd en visumtype. Informatie over de toeslagen en tarieven kunt u vinden op de pagina kosten van het visum Turkije.<\/p>\n

Indien uw e-visum Turkije onverhoopt wordt afgewezen ontvangt u in geen geval uw geld weer terug, daar de kosten reeds zijn gemaakt bij de Turkse overheid. Bij een nieuwe aanvraag dient u opnieuw de kosten hiervan te voldoen.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Moet ik op de exacte data naar Turkije reizen die ik op mijn aanvraag heb aangegeven?”]Nee, dat hoeft niet, Let wel : U mag alleen reizen binnen de geldigheidsdata vermeld op het visum voor Turkije. Ook dient uw paspoort bij aankomst nog 150 dagen geldig te zijn en een ID-kaart minimaal het hele verblijf in Turkije. Als u uw reis heeft gewijzigd en deze niet meer binnen de geldigheid van het visum valt, dient u een nieuw visum aan te vragen.<\/p>\n

 <\/p>\n[\/vc_toggle][vc_empty_space][vc_column_text]\n

Over het aanvragen van het e-visum voor Turkije<\/h3>\n
\n
<\/div>\n<\/div>\n[\/vc_column_text][vc_empty_space][vc_toggle title=”Hoe vraag ik een e-visum Turkije aan?”]Een e-visum kan alleen online aangevraagd worden. Om het e-visum aan te vragen kunt u eenvoudig ons online aanvraagformulier<\/a> op deze website invullen. Na het invullen wordt u doorverwezen naar onze betaalpagina vanwaar uit snel en eenvoudig kan worden betaald met IDeal, Paypal, Bancontact of Creditcard.<\/p>\n

Zodra de betaling is voldaan nemen wij uw aanvraag in behandeling. U ontvangt altijd, binnen 72 uur(checkt u ook uw map ongewenste post), een e-mail waarin wordt vermeld of uw e-visum is goedgekeurd dan wel afgekeurd.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Hoe ver voor de reis kan\/mag ik het e-visum voor Turkije aanvragen?”]U kunt het e-visum voor Turkije al aanvragen alvorens u uw vliegtickets of accommodatie heeft geboekt. Doorgaans ontvangt u het e-visum al binnen een paar dagen voor de zekerheid raden wij aan uw aanvraag minimaal een week voor vertrek in te dienen.<\/p>\n

Als u al op korte termijn naar Turkije vertrekt kunt u ook gebruik maken van onze spoedprocedure die gemiddeld binnen een uur wordt toegekend. Echter kan er nooit garantie worden gegeven op de levertijden, daar de overheid van Turkije zich het recht behoudt aanvragen handmatig te controleren alvorens goed te keuren, wat in zeldzame gevallen(ook spoedaanvragen) kan leiden tot enige vertraging.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Is het mogelijk een visum aan te vragen voor iemand anders?”]Ja, dit is mogelijk , Hiervoor dient u alleen te beschikken over de reisinformatie en de paspoortgegevens van de betreffende reiziger(s).[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Moeten kinderen ook een visum voor Turkije aanvragen?”]Ja, er dient een apart e-visum aangevraagd<\/a> te worden voor uw kind, ook als deze staat bijgeschreven in het paspoort van een van de ouders. Met \u00e9\u00e9n aanvraagformulier kunnen meerdere visums aangevraagd worden, in dit geval dient u voor het kind de paspoort gegevens van de ouder die het kind in het paspoort heeft staan te gebruiken.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Is mijn visum nog geldig bij een nieuw paspoort of ID-kaart?”]Als u een nieuw paspoort of identiteitsbewijs heeft ontvangen na het toekennen van uw visum dan dient u opnieuw een visumaanvraag<\/a> te doen. Het visum en paspoort\/identiteitsbewijs zijn middels het paspoort\/identiteitsbewijsnummer aan elkaar gekoppeld en dienen dus overeen te komen.<\/p>\n

Een visum aangevraagd met uw oude paspoort\/identiteitsbewijs is dus niet meer geldig.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan ik met een identiteitskaart-ID-kaart een e-visum Turkije aanvragen?”]Ja, een e-visum Turkije is bij ons eenvoudig online aan te vragen met een geldig identiteitsbewijs(ID-kaart), let u er wel op dat deze ID-kaart nog minimaal geldig is uw gehele verblijf in Turkije.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Is een e-visum Turkije met spoed aan te vragen?”]Ja,Als u met spoed een e-visum nodig hebt hoeft u alleen, op het online aanvraagformulier<\/a>, de optie \u201cspoed\u201d aan te vinken. Als u deze spoedaanvraag indient zal deze direct in behandeling worden genomen en zult u doorgaans binnen een uur het e-visum toegekend krijgen, let wel : dit is een gemiddelde levertijd en hier kan geen garantie worden gegeven, in uitzonderlijke gevallen kan ook een spoedaanvraag pas na 72 uur uitsluitsel geven.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Ik ben Statushouder, kan ik een e-visum Turkije aanvragen?”]In Nederland wonende statushouders die in het bezit zijn van een verblijfsvergunning kunnen g\u00e9\u00e9n e-visum aanvragen. Alleen bij een officieel afgegeven Nederlands paspoort of ID-kaart mag een reiziger een e-visum aanvragen.<\/p>\n

Bent u een statushouder met wel een verblijfsvergunning maar geen Nederlands paspoort, dan is het alleen mogelijk om met een visum<\/a> naar Turkije te reizen.[\/vc_toggle][vc_empty_space][vc_column_text]\n

Benodigde documenten en gegevens<\/h3>\n
\n
<\/div>\n<\/div>\n[\/vc_column_text][vc_empty_space][vc_toggle title=”Welke informatie is nodig voor een e-visum Turkije?”]Het e-visum Turkije aan vragen is eenvoudig, u hoeft alleen het online aanvraagformulier<\/a> in te vullen, belangrijk hierbij is om alvast uw paspoort of ID-kaart en uw betaalpas\/creditcard bij de hand te hebben.<\/p>\n

Controleert u voor de aanvraag wel of u voldoet aan de voorwaarden van het e-visum.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Waar moet mijn paspoort-ID-kaart aan voldoen?”]Alle paspoorten en ID-kaarten uitgegeven door de Nederlandse of Belgische overheid voldoen aan de voorwaarden gesteld door Turkije. Wel moet het paspoort nog minimaal 150 dagen geldig zijn vanaf het moment dat de reiziger in Turkije aankomt, de ID-kaart moet minimaal het gehele verblijf in Turkije geldig zijn.<\/p>\n

Hier leest u meer over de voorwaarden waaraan u moet voldoen om een aanvraag in te dienen.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Ik heb de Belgische nationaliteit en ik heb geen Burgerservicenummer (BSN). Wat moet ik invullen?”]U kunt bij het invulveld op het aanvraagformulier negen keer een nul invoeren (000000000).[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Staat er een O(de letter) of een 0 (het cijfer) in mijn paspoort?”]Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter \u201cO\u201d, maar kunnen wel het cijfer \u201c0\u201d bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland 9 karakter lang zijn.<\/p>\n

Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) \u201cO\u201d en\/of het cijfer \u201c0\u201d. Belgische documentnummers zijn 8 karakters lang en beginnen altijd met 2 letters gevolgd door 6 cijfers.<\/p>\n[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Moet ik al vliegtickets en een accommodatie geboekt hebben voor ik het e-visum aanvraag?”]Nee, u kunt alvorens u een ticket en verblijfplaats heeft geregeld het e-visum Turkije aanvragen.<\/p>\n[\/vc_toggle][vc_empty_space][vc_column_text]\n

Het wijzigen of annuleren van een aanvraag<\/h3>\n
\n
<\/div>\n<\/div>\n[\/vc_column_text][vc_empty_space][vc_toggle title=”Ik heb iets fout ingevuld,wat te doen?”]In dit geval neemt u zo snel mogelijk contact<\/a> met ons op om aan te geven wat er niet op orde is. Of uw visumaanvraag nog kan worden gecorrigeerd is afhankelijk van de aard van de fout en wat de status van uw aanvraag is.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan mijn aanvraag nog geannuleerd worden?”]Annulering is alleen mogelijk voordat de betaling is afgerond. Zodra wij de betaling van uw e-visumaanvraag hebben ontvangen nemen wij deze direct in behandeling en is restitutie van uw betaling\u00a0 vanaf dat moment niet meer mogelijk.<\/p>\n

Indien u bij de aanvraag een fout heeft gemaakt, kunt u een nieuwe aanvraag indienen. Kosten voor deze nieuwe aanvraag komen geheel voor uw eigen rekening.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Krijg ik geld terug als ik geen gebruik maak van mijn e-visum?”]Wordt uw e-visumaanvraag goedgekeurd dan krijgt u in geen geval uw geld terug. Ook niet indien u geen gebruik maakt van uw e-visum.[\/vc_toggle][vc_empty_space][vc_column_text]\n

Overige vragen<\/h3>\n
\n
<\/div>\n<\/div>\n[\/vc_column_text][vc_empty_space][vc_toggle title=”Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?”]Uw gegevens worden door ons alleen gebruikt voor de verwerking van uw visumaanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerci\u00eble doeleinden dan ook.<\/p>\n

Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy<\/a>, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact<\/a> met ons op.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Waar kan ik hulp vinden als het niet lukt?”]Probeert u altijd eerst uw vraag op deze pagina te vinden, in bijna alle gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag omtrent uw aanvraag over het E-visum Suriname.<\/p>\n

Mocht u onverhoopt geen of onvoldoende antwoord op uw vraag vinden dan helpen wij u uiteraard graag, klikt u hier om contact<\/a> met ons op te nemen.[\/vc_toggle][vc_empty_space][\/vc_column][\/vc_row]\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

[vc_row column_spacing=”30″ css=”.vc_custom_1584003132852{margin-top: 30px !important;}”][vc_column width=”1\/3″ css=”.vc_custom_1584006514363{background-color: #f7f7f7 !important;}” el_class=”sidebarFAQ”][vc_empty_space][vc_single_image image=”2471″ img_size=”thumbnail” alignment=”center”][vc_column_text] Veel gestelde vragen Turkije visum [\/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op[\/vc_column_text][vc_empty_space][vc_empty_space][vc_empty_space][\/vc_column][vc_column width=”2\/3″ css=”.vc_custom_1584006947773{margin-right: 35px !important;margin-left: 20px !important;}”][vc_column_text] Algemene vragen [\/vc_column_text][vc_empty_space][vc_toggle title=”Wat is een E-visum Turkije?”]Het elektronische e-visum vervangt het fysieke visum Turkije. Dit visum was voorheen…<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":4712,"parent":1035,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":[],"acf":[],"yoast_head":"\nFAQ Turkije visum - Traveldocs<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"FAQ visum Turkije. \u2705 In de FAQ pagina van Traveldocs kunt u alle relevanten vragen m.b.t. het aanvragen en het verwerken van het visum voor Turkije inzien.\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/faq\/faq-turkije-visum\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"nl_NL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"FAQ Turkije visum - Traveldocs\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"FAQ visum Turkije. \u2705 In de FAQ pagina van Traveldocs kunt u alle relevanten vragen m.b.t. het aanvragen en het verwerken van het visum voor Turkije inzien.\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/faq\/faq-turkije-visum\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Traveldocs\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2021-01-22T12:17:13+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-content\/uploads\/2021\/01\/enes-aktas-tR05vRFVa-4-unsplash-1.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1200\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"900\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Geschatte leestijd\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"11 minuten\" \/>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"FAQ Turkije visum - Traveldocs","description":"FAQ visum Turkije. \u2705 In de FAQ pagina van Traveldocs kunt u alle relevanten vragen m.b.t. het aanvragen en het verwerken van het visum voor Turkije inzien.","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/faq\/faq-turkije-visum\/","og_locale":"nl_NL","og_type":"article","og_title":"FAQ Turkije visum - Traveldocs","og_description":"FAQ visum Turkije. \u2705 In de FAQ pagina van Traveldocs kunt u alle relevanten vragen m.b.t. het aanvragen en het verwerken van het visum voor Turkije inzien.","og_url":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/faq\/faq-turkije-visum\/","og_site_name":"Traveldocs","article_modified_time":"2021-01-22T12:17:13+00:00","og_image":[{"width":1200,"height":900,"url":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-content\/uploads\/2021\/01\/enes-aktas-tR05vRFVa-4-unsplash-1.jpg","type":"image\/jpeg"}],"twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Geschatte leestijd":"11 minuten"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/2578"}],"collection":[{"href":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2578"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/2578\/revisions"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/1035"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4712"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/visum-legalisatie.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2578"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}