Algemene vragen
Heb ik een visum nodig voor Curaçao?

Per oktober 2019 is het voor alle reizigers vanuit de EU verplicht om voor vertrek een digitale autorisatie aan te vragen voor Curaçao.

Vroeger moest men een Embarkation en Disembarkation (ED card) in het vliegtuig onderweg naar Curaçao invullen. Tegenwoordig is dit niet meer mogelijk en bent u verplicht ruim voor vertrek een Digital Immigration Card aan te vragen.

Dit digitale visum betreft een online autorisatiebrief, waarmee u de grenzen van Curaçao mag betreden. Dit e-visum kunt u snel en eenvoudig online aanvragen via deze website.

Wat is de Digitale Immigratiekaart?

De Digitale Immigratiekaart is een verplicht digitaal formulier voor iedere bezoeker van Curaçao die het eiland bezoekt.

Deze kaart is van toepassing als u niet langer dan 30 opeenvolgende dagen en niet meer dan 180 dagen per jaar op Curaçao verblijft.

Wat is het voordeel van de Digitale Immigratiekaart Curaçao?

Het grootste voordeel van de Digitale Immigratiekaart merkt u bij de douane in Curaçao. Hier mogen passagiers met de online ingevulde Digitale Immigratiekaart door de E-gates.

Moeten kinderen ook een Digitale Immigratiekaart aanvragen?

Ja, iedereen die meereist, ongeacht de leeftijd, dient een Digitale Immigratiekaart aan te vragen. Dit betekent dat iedereen daarom ook dient te beschikken over een eigen paspoort waar het visum in komt te staan. Kinderen mogen dus niet bijgeschreven staan in het paspoort van een ouder/voogd.

Hoe lang mag ik blijven in Curaçao?

Per bezoek mag u maximaal 90 dagen aaneengesloten en tot maximaal 180 dagen per kalenderjaar in Curaçao verblijven.

Applicatiegerelateerde informatie
Hoe vraag ik een Digitale Immigratiekaart aan?

De procedure voor de aanvraag van de Digitale Immigratiekaart begint bij ons eenvoudig online.

Hiervoor opent u het online aanvraagformulier. Nadat u alle gegevens heeft ingevuld van de betreffende reiziger(s), kunt u de betaling voldoen.

Dit kan zeer eenvoudig per iDeal, Paypal, Bancontact of met uw Creditcard. Als de betaling is afgerond ontvangt u (binnen maximaal 1 uur) een bevestiging per e-mail van ons. Hierin krijgt u van ons de instructies over het aanleveren van de benodigde gegevens.

Kan ik een Digitale Immigratiekaart Curaçao aanvragen voor iemand anders?

Ja, in één aanvraag kunt u gelijk alle medereizigers invullen. Ook in het geval dat u zelf niet meereist kunt u een Digitale Immigratiekaart voor een ander aanvragen.

Vanzelfsprekend dient u wel toestemming te hebben van de desbetreffende reiziger(s) voor het gebruik van alle gegevens en documenten.

Kan ik ook een groepsaanvraag doen?

Ja, het is mogelijk om op één aanvraagformulier meerdere reizigers toe te voegen die gezamenlijk naar Curaçao afreizen. Veel gegevens hoeven slechts eenmaal ingevuld te worden, wat veel invulwerk bespaart.

Mijn Digitale Immigratiekaart is aangevraagd maar ik heb geen e-mail ontvangen, wat nu?

Als u uw betaling heeft voldaan en binnen een uur nog geen e-mail van ons heeft ontvangen, kijk dan in de map van ongewenste emails (spambox). Staat de e-mail daar ook niet in, neem dan telefonisch, danwel per email, contact met ons op via de contactpagina. Dan helpen wij u direct verder.

Wanneer en hoe moet ik de Digitale Immigratiekaart betalen?

Na het indienen van het online aanvraagformulier dient u de betaling te voldoen. Dit verloopt automatisch en kunt u doen met: iDeal, PayPal, Bancontact of creditcard.

Benodigde documenten en gegevens
Welke gegevens moet ik aanleveren voor de aanvraag van de Digitale Immigratiekaart?

Om de Digitale Immigratiekaart aan te vragen dient u:

1. Over een geldig paspoort te beschikken.
2. Uw vluchtnummer en datum te weten.
3. Uw eerste verblijf kunnen aantonen, bijvoorbeeld een hotelreservering of een adres van familie of vrienden.

Waar moet mijn paspoort aan voldoen?

Het paspoort moet in ieder geval geldig zijn gedurende uw gehele verblijf in Curaçao.

Ik heb de Belgische nationaliteit een ik heb geen Burgerservicenummer (BSN), wat moet ik invullen?

U kunt bij het invulveld op het aanvraagformulier negen keer een nul invoeren (000000000).

Staat er een O (de letter) of een 0 (het cijfer) in mijn paspoort?

Nederlandse documentnummers, zoals een paspoortnummer, hebben nooit de letter “O”, maar kunnen wel het cijfer “0” bevatten. Het kan erop lijken dat een letter O in uw paspoort staat, dit betreft dan het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat documentnummers in Nederland 9 karakters lang zijn.

Documentnummers uit België kunnen wel de letter “O” en/of het cijfer “0” bevatten. Belgische documentnummers zijn altijd 8 karakters lang en zullen altijd beginnen met 2 letters, gevolgd door zeven cijfers.

Moeten er al overnachtingen en vliegtickets geboekt zijn alvorens ik de Digitale Immigratiekaart aanvraag?

Als u de Digitale Immigratiekaart bij ons aanvraagt, dient u uw vluchtdatum, vluchtnummer en uw verblijfsplaats te weten.

Vragen over annuleren, wijzigingen en eventuele afwijzing
Wat als ik een fout heb gemaakt bij het online invullen van het document.

Helaas is het, bij reeds ingediende aanvragen, niet mogelijk wijzigingen door te voeren. De enige mogelijkheid om een fout te corrigeren is door een nieuwe aanvraag in te dienen. In dit geval zal ook de betaling opnieuw moeten worden voldaan.

Kan ik mijn visum nog annuleren?

Annulering is alleen mogelijk voordat de betaling is afgerond. Zodra wij de betaling van uw visum aanvraag hebben ontvangen nemen wij deze direct in behandeling en is restitutie van uw betaling vanaf dat moment niet meer mogelijk. Indien u bij de aanvraag een fout heeft gemaakt, kunt u een nieuwe visumaanvraag indienen. Kosten voor deze nieuwe aanvraag komen geheel voor uw eigen rekening.

Krijg ik geld terug als ik geen gebruik maak van mijn visum?

Wordt uw aanvraag goedgekeurd dan krijgt u in geen geval uw geld terug. Ook niet indien u geen gebruik maakt van uw visum.

Het is dus na het indienen van uw aanvraag niet meer mogelijk om een beroep te doen op restitutie.

Overige vragen met betrekking tot privacy en hulp
Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden door ons enkel gebruikt voor de verwerking van uw eVisitor visumaanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook.

Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact met ons op.

Waar kan ik hulp vinden als het niet lukt?

Probeert u altijd eerst uw vraag op deze pagina te vinden, in bijna alle gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag omtrent uw Visum Australie aanvraag.

Mocht u onverhoopt geen of onvoldoende antwoord op uw vraag vinden dan helpen wij u uiteraard graag, klikt u hier om contact met ons op te nemen.

Veelgestelde vragen

Zit je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Contact opnemen Veelgestelde vragen
Visum aanvragen

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by TRAVELDOCS Cookies Privacyverklaring Algemene voorwaarden

Gerealiseerd door WebSentiment.