Algemene vragen
Heb ik een visum nodig voor Nepal?

Om Nepal te mogen bezoeken is een visum verplicht. Een toeristisch visum kunt u bij ons eenvoudig aanvragen. Een zakelijk of een student visum dient ter plaatse u in Nepal zelf aan te vragen.

Moeten kinderen ook een visum voor Nepal aanvragen?

Ja, iedereen die meereist, ongeacht de leeftijd, dient een visum te kunnen voorleggen bij het inreizen van Nepal. Dit betekent dat iedereen, tevens kinderen, daarom ook dient te beschikken over een eigen paspoort.

Welke soorten visa zijn er te verkrijgen voor Nepal?

Het is mogelijk om een toeristisch-, zakelijk-, en studentenvisum aan te vragen. Alle visa hebben hun identieke geldigheid en verblijfstermijnen.

Hoe lang mag ik blijven in Nepal?

Voor Nepal is een toeristisch visum te verkrijgen voor een verblijf van 15, 30 of 90 dagen. Dit visum is ter plaatse in Nepal te verlengen voor een Maximale verblijfsduur van 150 dagen per kalenderjaar. Het is ook mogelijk om een zakelijk

Kan ik mijn bestaand visum verlengen?

Ja, uw visum is in Nepal te verlengen tot een maximale verblijfsduur van 150 dagen per kalenderjaar.

Hoevaak mag ik Nepal inreizen met één visum?

Met het toeristenvisum voor Nepal kunt u meerdere keren het land in- en uitreizen. Dit kan binnen de geldigheidsduur van het visum.

Moet ik op de exacte data naar Nepal reizen die ik aangegeven heb bij de aanvraag?

Nee, dat hoeft niet. U mag maximaal 6 maanden ná uitgifte van het visum aankomen in Nepal. Op het moment dat u arriveert in Nepal krijgt u een datumstempel en gaat het visum van 15, 30 of 90 dagen geldigheid in.

Applicatiegerelateerde informatie
Hoe vraag ik het visum voor Nepal aan?

De procedure voor de aanvraag van het visum voor Nepal begint online. Hiervoor opent u het online aanvraagformulier.

Na alle gegevens van de betreffende reiziger(s) ingevuld te hebben kan de aanvraag, zeer eenvoudig, worden betaald. Dat is mogelijk met iDeal, Bancontact, Paypal of met Creditcard.

Als de betaling is afgerond ontvangt u (binnen maximaal 1 uur) een e-mail van ons met  instructies over het aanleveren van de benodigde documenten. Voor het aanleveren van deze documenten kunt u er voor kiezen om ze zelf af te komen geven op ons kantoor of ze te verzenden per aangetekende post of koerier. U kunt tevens gebruik maken van onze veilige ophaalservice.

Na toekenning van het visum ontvangt u het paspoort met daarin het visum voor Nepal weer retour van ons. De wijze van retourzending kunt u selecteren in het aanvraagformulier, te weten: Aangetekend per post, per DHL-koerier, persoonlijk afhalen bij ons kantoor of klaar laten leggen op Schiphol.

Hoe ver voor de reis kan/mag ik het visum voor Nepal aanvragen?

De aanvraag van het visum voor Nepal is mogelijk tussen de 3 dagen en ongeveer 6 maanden voor het vertrek. Het visum gaat pas in op de dag dat u in Nepal arriveert en mag maximaal 6 maanden na uitgifte van het visum zijn.

Om er zeker van te zijn dat het visum tijdig wordt toegekend, raden wij u aan de aanvraag enkele weken voor het vertrek in te dienen. Op de pagina met levertijden kunt u hierover meer informatie vinden.

Dien ik mijn paspoort en documenten te versturen?

Nee, het visum voor Nepal is geheel online. U kunt dus uw kopie paspoort en documenten via het aanvraagformulier naar ons versturen.

Hoe en wanneer moet ik betalen?

Na het indienen van het online aanvraagformulier dient u de betaling te voldoen. Dit kunt u doen met: iDeal, Bancontact, PayPal of per creditcard.

Benodigde documenten en gegevens
Waar moet mijn paspoort aan voldoen?

Het paspoort moet nog minimaal zes maanden geldig zijn na vertrek uit Nepal. Een noodpaspoort wordt niet geaccepteerd.

Ik heb de Belgische nationaliteit en ik heb geen Burgerservicenummer (BSN). Wat moet ik invullen?

U kunt bij het invulveld op het aanvraagformulier negen keer een nul invoeren (000000000).

Zijn er vereisten aan mijn pasfoto?

De pasfoto dient digitaal aangeleverd te worden in het formaat 35x45mm. De pasfoto mag niet eerder genomen zijn dan 3 maanden ervoor. Tevens dient de pasfoto van hoge kwaliteit en in kleur met een witte achtergrond te zijn. Hoofdbedekking is op de pasfoto alleen toegestaan indien dit uit religieuze overweging is: het zichtbaar zijn van het gehele gelaat is dan wel een vereiste.

Ik heb een vreemdelingenpaspoort of vluchtelingenpaspoort. Kan ik nog steeds een visum aanvragen?

Het is niet mogelijk om als statushouder een visum voor Nepal in Nederland te verkrijgen.

Wel kunt u een visum voor Nepal aanvragen via de Nepalese ambassade in Brussel. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Moeten er al overnachtingen en vliegtickets geboekt zijn alvorens ik het visum voor Nepal aanvraag?

Nee, het is voor de aanvraag voor een visum voor Nepal niet nodig om al in het bezit te zijn van vliegtickets of hotelboekingen.

Staat er een O (letter) of een 0 (cijfer) in mijn paspoort?

Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter “O”, maar kunnen wel het cijfer “0” bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland negen karakters lang zijn.

Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) “O” en/of het cijfer “0”. Belgische documentnummers zijn acht karakters lang en beginnen altijd met twee letters gevolgd door zes cijfers.

Vragen over annuleren, wijzigingen en eventuele afwijzing
Wat als ik een fout heb gemaakt bij het online invullen van het document.

In dit geval neemt u zo snel mogelijk contact met ons op om aan te geven wat er niet op orde is. Of uw visumaanvraag nog kan worden gecorrigeerd is afhankelijk van de aard van de fout en wat de status van uw aanvraag is.

Kan ik mijn visumaanvraag nog annuleren?

Annulering is alleen mogelijk voordat de betaling is afgerond. Zodra wij de betaling van uw visum aanvraag hebben ontvangen nemen wij deze direct in behandeling en is restitutie van uw betaling in beperkte gevallen nog mogelijk. Bel daarom zo spoedig mogelijk indien u uw aanvraag wenst te annuleren.

Indien u bij de aanvraag een fout heeft gemaakt, kunt u een nieuwe visumaanvraag indienen. Kosten voor deze nieuwe aanvraag komen echter voor uw eigen rekening.

Overige vragen met betrekking tot privacy en hulp
Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden door ons enkel gebruikt voor de verwerking van uw visumaanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook.

Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact met ons op.

Waar kan ik hulp vinden als het niet lukt?

Probeert u altijd eerst uw vraag op deze pagina te vinden, in bijna alle gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag omtrent uw visumaanvraag.

Mocht u onverhoopt geen of onvoldoende antwoord op uw vraag vinden dan helpen wij u uiteraard graag, klikt u hier om contact met ons op te nemen.

Veelgestelde vragen

Zit je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Contact opnemen Veelgestelde vragen
Visum aanvragen

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by TRAVELDOCS Cookies Privacyverklaring Algemene voorwaarden

Gerealiseerd door WebSentiment.