Algemene vragen
Heb ik een Toerist Voucher nodig voor Suriname?

De elektronische Suriname E-toeristenkaart vervangt de fysieke toeristenkaart. Hierdoor hoeft u voor een verblijf van 90 dagen voor toeristische- of zakelijke doeleinden niet meer naar het consulaat van Suriname. Met de Suriname E-toeristenkaart kunt u slechts 1 maal het land inreizen. Binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling, ontvangt u van ons het Suriname E-toeristenkaart en kunt u op reis.

Kan ik ook bij familieleden of vrienden in Suriname verblijven?

Ja, dat is mogelijk, hierbij hoeft u alleen, op het aanvraagformulier, de volledige naam en het adres van betreffende familie/vrienden te vermelden.

Kan ik ook zakelijk naar Suriname?

Voor een zakelijke reis dient u de zakelijke Tourist Voucher aan te vragen, hiervoor moeten ook meer documenten aangeleverd worden, te weten: een uitnodigingsbrief en een bewijs van bedrijfsregistratie.

Moeten kinderen ook een Tourist Voucher voor Suriname aanvragen?

Indien u reist met minderjarige kinderen dient u rekening te houden met een aantal extra regels. Kinderen moeten een eigen reisdocument hebben en mogen niet meer bijgeschreven staan in het paspoort van de ouders.

Hoe lang mag ik blijven in Suriname?

Voor de E-toeristenkaart geldt een maximale verblijfsduur van 90 aaneengesloten dagen.
Voor de elektronische zakenkaart met meerdere inreizen geldt een maximale verblijfsduur van 60 dagen.

Hoevaak mag ik Suriname inreizen met het Tourist Voucher?

Met de Tourist Voucher voor zowel toeristische als zakelijke doeleinden, met een geldigheidsduur van 90 dagen, geldt een éénmalige inreis.

Wilt u meerdere malen Suriname inreizen dan dient u een multiple-entry toeristen/zakelijk E-visum aan te vragen,

Let op: deze kaart heeft een geldigheidsduur van 60 dagen.

Moet ik op de exacte data naar Suriname reizen die ik op mijn aanvraag heb aangegeven?

Nee, dat hoeft niet,

Let wel : U mag alleen reizen binnen de geldigheidsdata vermeld op de Tourist Voucher voor Suriname.

Als u uw reis heeft gewijzigd en deze niet meer binnen de geldigheid van de Tourist Vouchervalt, dient u een nieuwe aan te vragen.

Applicatiegerelateerde informatie
Hoe vraag ik een Tourist Voucher voor Suriname aan?

De procedure voor de aanvraag van het E-visum voor Suriname begint bij ons eenvoudig online. Hiervoor opent u het online aanvraagformulier. Na alle gegevens van de betreffende reiziger(s) ingevuld te hebben kan de aanvraag, zeer eenvoudig, worden betaald. Dat is mogelijk met iDeal, Bancontact, Paypal of met Creditcard. Als de betaling is afgerond ontvangt u ( binnen maximaal 1 uur) een e-mail van ons met  instructies over het aanleveren van de benodigde documenten.

Hoe ver voor de reis kan ik de Tourist Voucher voor Suriname aanvragen?

De aanvraag van de Tourist Voucher voor Suriname is mogelijk tussen de 90 dagen en ongeveer een week voor het vertrek , dit is afhankelijk van het door u gekozen visumtype. Om er zeker van te zijn dat het Tourist Voucher tijdig wordt toegekend raden wij u aan de aanvraag enkele weken voor het vertrek in te dienen.

Is het mogelijk om een groepsaanvraag in te dienen?

Ja, het is mogelijk om op één aanvraagformulier meerdere reizigers toe te voegen die samen naar Suriname reizen. Doordat veel gegevens slechts eenmaal ingevuld hoeven te worden kan dit veel invulwerk besparen.

Dien ik mijn paspoort en documenten door te sturen?

Nee, het aanvragen van de Tourist Voucher verloopt geheel digitaal. U kunt online via het vragenformulier de benodigde documenten uploaden.

Kan een bestaande Tourist Voucher verlengd worden?

Nee, het is niet mogelijk om een Tourist Voucher te verlengen. Als de geldigheidsduur van uw Tourist Voucher is verlopen of u wilt het land opnieuw betreden dan dient u een nieuwe Tourist Voucher aan te vragen.

Benodigde documenten en gegevens
Waar moet mijn paspoort aan voldoen?
  • Een noodpaspoort wordt niet geaccepteerd.
  • Het paspoort moet minstens zeven maanden geldig zijn na elke binnenkomst.
  • Het paspoort moet minimaal één lege pagina bevatten.
Staat er een O (de letter) of een 0 (het cijfer) in mijn paspoort?

Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter “O”, maar kunnen wel het cijfer “0” bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland 9 karakter lang zijn.

Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) “O” en/of het cijfer “0”. Belgische documentnummers zijn 8 karakters lang en beginnen altijd met 2 letters gevolgd door 6 cijfers.

Moeten er al overnachtingen en vliegtickets geboekt zijn alvorens ik de Tourist Voucher voor Suriname aanvraag?

Voor de aanvraag van een Tourist Voucher voor Suriname dient u een kopie van uw vluchtschema, waarop de retourvlucht of doorreis staat vermeld, alsmede een hotelbevestiging onder de naam van de aanvrager aan te leveren.

Ik heb de Belgische nationaliteit en ik heb geen Burgerservicenummer (BSN). Wat moet ik invullen?

U kunt bij het invulveld op het aanvraagformulier negen keer een nul invoeren (000000000).

Hoe lever ik mijn pasfoto en paspoortscan aan?

U kunt via de aanvraagformulier op onze website gemakkelijk de documenten uploaden.

Zijn er vereisten aan mijn pasfoto?

De pasfotoscan dient van hoge kwaliteit en in kleur met een witte achtergrond te zijn. In de afgelopen 6 maanden genomen te zijn, zonder bril. Hoofdbedekking is op de pasfoto alleen toegestaan indien dit uit religieuze overweging is : Het zichtbaar zijn van het gehele gelaat is dan wel een vereiste.

Welke gegevens en documenten moet ik aanleveren voor de aanvraag?

De benodigde documenten hangt af van uw reisdoel en aantal benodigde inreizen. Voor een toeristische doeleinden dient u alleen een pasfoto en een kopie paspoort te uploaden. Voor zakelijke doeleinden dient u extra een uitnodigingsbrief en een bedrijfsregistratie aan te leveren.

Vragen over annuleren, wijzigingen en eventuele afwijzing
Krijg ik geld terug als ik geen gebruik maak van mijn visum?

Wordt uw aanvraag goedgekeurd dan krijgt u in geen geval uw geld terug. Ook niet indien u geen gebruik maakt van uw visum.

Het is dus na het indienen van uw aanvraag niet meer mogelijk om een beroep te doen op restitutie.

Kan ik mijn visumaanvraag nog annuleren?

Annulering is alleen mogelijk voordat de betaling is afgerond. Zodra wij de betaling van uw visum aanvraag hebben ontvangen nemen wij deze direct in behandeling en is restitutie van uw betaling in beperkte gevallen nog mogelijk. Bel daarom zo spoedig mogelijk indien u uw aanvraag wenst te annuleren.

Indien u bij de aanvraag een fout heeft gemaakt, kunt u een nieuwe visumaanvraag indienen. Kosten voor deze nieuwe aanvraag komen echter voor uw eigen rekening.

Overige vragen met betrekking tot privacy en hulp
Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden door ons enkel gebruikt voor de verwerking van uw visumaanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook.

Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact met ons op.

Kan ik ook op afspraak langskomen?

Het is ook mogelijk om bij ons op afspraak langs te komen. De kosten hiervan bedragen €60,50 inclusief BTW. Bel ons voor de mogelijkheden betreft het inplannen van een afspraak.

Veelgestelde vragen

Zit je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Contact opnemen Veelgestelde vragen
Visum aanvragen

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by TRAVELDOCS Cookies Privacyverklaring Algemene voorwaarden

Gerealiseerd door WebSentiment.