Algemene vragen
Heb ik een e-visum voor Tanzania nodig?

Het e-visum van Tanzania is een officieel document, dat elektronisch aan uw paspoort wordt gekoppeld, waarmee u in Tanzania mag reizen gedurende 90 dagen. Dit document vervangt het visum, er wordt geen visum of label in het paspoort geplaatst.

Welke soorten visa zijn er te verkrijgen?

Voor Tanzania zijn diverse visa te verkrijgen. Het type visum hangt af van uw reisdoel. De meest voorkomende zijn een visum voor toeristische redenen of een visum voor zakendoeleinden. Echter heb je ook een familiebezoek visum, een vrijwilligers visum, een werkvisum, een transit (overstap) visum, een conferentie visum, een studentenvisum en een visum op persoonlijke uitnodiging.

Het doel van uw reis bepaald welk type visum u dient aan te vragen. Als u niet zeker weet welk visum het meest van toepassing is op uw situatie, schroomt u zich dan niet om contact met ons op te nemen! Onze medewerkers kunnen u hierover adviseren.

Hoe lang mag ik blijven in Tanzania?

Het visum voor Tanzania is 90 dagen geldig na aankomst.

Kan ik Tanzania meerdere keren te bezoeken?

Ja. Een multiple entry visum is echter alleen verkrijgbaar als de reis voor zakelijke, medische doeleinden is of als u vrijwilligerswerk gaat doen. Let wel, aan dit visum zijn strikte voorwaarden van toepassing, voor vragen omtrent dit visum kunt u het beste contact met ons opnemen.

Moeten kinderen ook een visum voor Tanzania aanvragen?

Ja, iedereen die meereist, ongeacht de leeftijd, dient een visum te kunnen voorleggen bij het inreizen van Tanzania. Dit betekend dat iedereen daarom ook dient te beschikken over een eigen paspoort (kinderen dus niet bijgeschreven in het paspoort van een ouder/voogd), waar het evisum aan gekoppeld wordt.

Ook dienen personen onder de 18 jaar die zonder of met maar 1 ouder/voogd reist een kopie van het geboorteregister en toestemming van ouders/voogd en een kopie van hun paspoorten aan te leveren.

Dien ik nog iets te doen nadat ik het e-visum heb ontvangen?

Na toekenning van het visum voor Tanzania ontvangt u direct een e-mail met een link waar u het visum kunt downloaden en uitprinten. Bewaar het uitgeprinte visum bij uw paspoort zodat u het kunt tonen bij paspoortcontrole in Tanzania.

Benodigde documenten en gegevens
Waar moet mijn paspoort aan voldoen?

Het paspoort moet nog minimaal zes maanden geldig zijn na aankomst in Tanzania. Het paspoort dient minstens één lege pagina te bevatten.

Hoe lever ik mijn pasfoto en paspoortscan aan?

U kunt via de aanvraagformulier op onze website gemakkelijk de documenten uploaden.

Staat er een O (de letter) of een 0 (het cijfer) in mijn paspoort?

Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter “O”, maar kunnen wel het cijfer “0” bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland 9 karakter lang zijn.

Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) “O” en/of het cijfer “0”. Belgische documentnummers zijn 8 karakters lang en beginnen altijd met 2 letters gevolgd door 6 cijfers.

Zijn er vereisten aan mijn pasfoto?

De pasfotoscan dient van hoge kwaliteit en in kleur met een witte achtergrond te zijn. In de afgelopen 6 maanden genomen te zijn, zonder bril. Hoofdbedekking is op de pasfoto alleen toegestaan indien dit uit religieuze overweging is: Het zichtbaar zijn van het gehele gelaat is dan wel een vereiste.

Moeten er al overnachtingen en vliegtickets geboekt zijn alvorens ik het e-visum aanvraag?

Voor de aanvraag van het visum voor Tanzania dient u een kopie van uw vluchtschema, waarop de retourvlucht of doorreis staat vermeld aan te leveren.

Welke gegevens en documenten moet ik aanleveren voor de aanvraag?

Welke gegevens en documenten u moet aanleveren hangt af van uw reisdoel (toeristisch of zakelijk), het aantal benodigde inreizen in Tanzania. Op het aanvraagformulier krijgt u de benodigde documenten te zien nadat u uw reisdoel geselecteerd heeft.

Vragen over annuleren, wijzigingen en eventuele afwijzing
Krijg ik geld terug als ik geen gebruik maak van mijn visum?

Wordt uw aanvraag goedgekeurd dan krijgt u in geen geval uw geld terug. Ook niet indien u geen gebruik maakt van uw visum.

Het is dus na het indienen van uw aanvraag niet meer mogelijk om een beroep te doen op restitutie.

Kan ik mijn visumaanvraag nog annuleren?

Annulering is alleen mogelijk voordat de betaling is afgerond. Zodra wij de betaling van uw visum aanvraag hebben ontvangen nemen wij deze direct in behandeling en is restitutie van uw betaling in beperkte gevallen nog mogelijk. Bel daarom zo spoedig mogelijk indien u uw aanvraag wenst te annuleren.

Indien u bij de aanvraag een fout heeft gemaakt, kunt u een nieuwe visumaanvraag indienen. Kosten voor deze nieuwe aanvraag komen echter voor uw eigen rekening.

Overige vragen met betrekking tot privacy en hulp
Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden door ons enkel gebruikt voor de verwerking van uw visumaanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook.

Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact met ons op.

Kan ik ook op afspraak langskomen?

Het is ook mogelijk om bij ons op afspraak langs te komen. De kosten hiervan bedragen €60,50 inclusief BTW. Bel ons voor de mogelijkheden betreft het inplannen van een afspraak.

Veelgestelde vragen

Zit je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Contact opnemen Veelgestelde vragen
Visum aanvragen

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by TRAVELDOCS Cookies Privacyverklaring Algemene voorwaarden

Gerealiseerd door WebSentiment.