skip to Main Content
Australië vlag

Veel gestelde vragen
Australië visum

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op

Algemene informatie

Hoe lang mag ik in Australië verblijven?

Binnen de geldigheid van uw e-visum (toerisme of zakelijk) mag u maximaal 90 dagen aan één stuk in Australië verblijven. Met een Working Holiday visum mag u voor maximaal 12 maanden in Australië verblijven.

Mag ik met het e-visum meerdere malen naar Australië reizen?

Uw e-visum voor Australië is geldig voor meerdere reizen (multiple entry).

Wanneer mag ik gebruik maken van het Evisitor visum Australië?

Indien u één van onderstaande nationaliteiten bezit, raadt de Australische immigratiedienst aan om te reizen met het eVisitor Australië. Wel moet u er op letten dat u de aanvraag indient met het paspoort van deze toegestane nationaliteit en tevens te reizen met het betreffende paspoort. Als u een dubbele nationaliteit hebt wordt aangeraden dat u tijdens uw reis het paspoort uit onderstaande lijst gebruikt.

-Nederland      -België             -Duitsland        -Frankrijk         -Verenigd Koninkrijk    -Andorra

-Bulgarije         -Cyprus            -Denemarken  -Estland     -Finland      -Griekenland

-Hongarije        -Ierland            -Ijsland            -Italië          -Kroatië      -Letland

-Liechtenstein  -Litouwen        -Luxemburg     -Malta         -Monaco    -Noorwegen

-Oostenrijk       -Polen              -Portugal         -Roemenië       -San Marino    -Slovenië

-Slowakije        -Spanje            -Tsjechië          -Vaticaanstad   -Zweden    -Zwitserland

Tevens dient u te voldoen aan de visumvoorwaarden van het eVisitor visum Australië.

Heeft u één van bovenstaande nationaliteiten, vraag hier dan direct en eenvoudig uw eVisitor visum Australië aan.

Mijn visum is aangevraagd maar ik heb geen e-mail ontvangen, wat nu?

Heeft u na het voldoen van de betaling van uw visum , niet binnen een uur een e-mail van ons ontvangen , check dan eerst de map ongewenste post (spambox). Ook daar geen e-mail ontvangen? Neemt u dan contact met ons op, telefonisch dan wel per e-mail, via de contactpagina.

Hoe lang is mijn e-visum voor Australië geldig?

Het eVisitor visum is 12 maanden geldig vanaf het moment dat het wordt toegekend. U mag binnen deze 12 maanden meerdere keren, maximaal 3 maanden aaneengesloten, Australië in reizen. U mag dus meerdere keren tot 3 maanden per verblijf in Australië zijn.

Moet ik het visum voor Australië uitprinten?

Het eVisitor is gekoppeld aan het paspoort waarmee u de aanvraag hebt gedaan. Dat betekend dat zowel de luchtvaartmaatschappij als de immigratiedienst van Australië kan controleren of u aan de visumplicht voldoet door uw paspoort door een paspoortscanner te halen. Gewoonlijk is het dus niet nodig om het visum te tonen, toch is het verstandig een print van het visum bij u te hebben of dat u deze kunt tonen op uw laptop/tablet of telefoon voor het zeldzame geval hier naar gevraagd wordt.

Moet ik mijn visum voor Australië ergens ophalen?

Nee, u hoeft uw eVisitor visum niet op te halen, de aanvraag wordt volledig elektronisch verwerkt en per e-mail verzonden.

Hebben kinderen een eigen visum nodig voor Australië?

Indien u reist met minderjarige kinderen dient u rekening te houden met een aantal extra regels. Kinderen moeten een eigen reisdocument hebben en mogen niet meer bijgeschreven staan in het paspoort van de ouders. Daarnaast voert de Koninklijke Marechaussee uitgebreide controles uit om mogelijke internationale kinderontvoeringen te voorkomen. Reist u met een kind naar het buitenland waarover u gezamenlijk het gezag heeft of waarover u geen gezag heeft? Dit formulier kunt u gebruiken om aan te tonen dat u toestemming heeft van de personen die het gezag over het kind hebben om met het kind naar het buitenland te reizen. Meer informatie kunt u vinden op de website van de rijksoverheid.

Kan ik mijn visum voor Australië verlengen?

Nee, het visum is niet te verlengen. Als u buiten Australië bent kunt u wel, zo vaak als u wilt, een nieuw eVisitor visum aanvragen met een nieuwe geldigheidstermijn van 12 maanden. Indien uw visum verloopt terwijl u in Australië bent, dient u tijdig een ander soort visum aan te vragen bij de lokale overheid in Australië

Als ik een veroordeelde celstraf heb uitgezeten mag ik dan een visum voor Australië aanvragen??

Wanner u een visum Australië aanvraagt terwijl u een strafblad heeft, wordt deze aanvraag individueel beoordeeld op basis van uw persoonlijke geschiedenis, hierna is het aan de autoriteiten om te beslissen of u wel of niet een visum krijgt.

Denkt u er om dat u, bij het invullen van het aanvraagformulier, geen valse verklaring aflegt en weet, wanneer u strafbare feiten heeft begaan, u wettelijk verplicht bent deze correct aan te geven.

Heb ik voor een overstap een visum voor Australië nodig?

Overstappen in Australië is mogelijk zonder visum. U mag maximaal 8 uur in Australië zijn zonder visum en mag het vliegveld tussentijds niet verlaten, ook moet er al een doorvlucht geboekt zijn voordat u naar Australië vliegt.

Indien uw overstap langer dan 8 uur duurt, is het mogelijk om een transit visum (subclass 771) aan te vragen via Traveldocs. Met dit https://visum-legalisatie.nl/contact/visum kunt u tot 72 uur op het vliegveld verblijven en kunt u tevens ook gerust opnieuw in- en uitchecken indien uw overstap via een andere gate gaat. Dit transit visum is echter niet beschikbaar via onze website en kunnen wij enkel op verzoek indienen. Neem contact met ons op voor meer informatie en de tarieven.

Over het aanvragen van het visum voor Australië

Hoe vraag ik mijn visum voor Australië aan?

Een eVisitor visum voor Australië kunt u eenvoudig aanvragen via ons online aanvraagformulier op deze website. Na het invullen wordt u doorverwezen naar onze betaalpagina vanwaar uit snel en eenvoudig kan worden betaald met IDeal, Paypal, Bancontact of Creditcard.

Hoe ver voor de reis kan/mag ik het visum Australië aanvragen ?

De Australische immigratiedienst raadt aan om het visum enkele weken voor vertrek aan te vragen. Normaliter duurt een aanvraag niet langer dan enkele uren, maar in de zeldzame gevallen dat een aanvraag wordt afgekeurd resteert er nog genoeg tijd om een afspraak te maken bij het consulaat om eventueel een ander soort visum te verkrijgen.

Indien u spoedig naar Australië vertrekt kunt u ook gebruik maken van onze spoedprocedure.

Is er een spoed visumaanvraag mogelijk voor Australië ?

Als u met spoed een eVisitor visum nodig heeft hoeft u alleen, op het online aanvraagformulier, de optie “spoed” aan te vinken. Als u deze spoedaanvraag indient zal deze direct in behandeling worden genomen en zult u doorgaans binnen een uur het eVisitor visum toegekend krijgen. Voor deze procedure geldt een toeslag van €17.50 per reiziger, let wel : dit is een gemiddelde levertijd en hier kan geen garantie worden gegeven, in uitzonderlijke gevallen kan ook een spoedaanvraag pas na 72 uur uitsluitsel geven doordat de Australische immigratiedienst uw aanvraag steekproefsgewijs selecteert voor een uitgebreidere controle.

Is het mogelijk om een groeps visumaanvraag voor Australië aan te vragen ?

Ja, het is mogelijk om op één aanvraagformulier meerdere reizigers toe te voegen die samen naar Australië reizen. Doordat veel gegevens slechts eenmaal ingevuld hoeven te worden kan dit veel invulwerk besparen.

Hoe betaal ik mijn visum voor Australië ?

Een eVisitor visum voor Australië kunt u eenvoudig aanvragen via ons online aanvraagformulier op deze website. Na het invullen wordt u doorverwezen naar onze betaalpagina vanwaar uit snel en eenvoudig kan worden betaald met IDeal, Paypal, Bancontact of Creditcard.

 

Hoe ontvang ik mijn visum voor Australië ?

Het eVisitor aanvraagformulier online invullen duurt ongeveer vijf minuten. Nadat de bijbehorende betaling verwerkt is zal de aanvraag door ons in behandeling worden genomen en ontvangt u een e-mail met de bevestiging van uw aanvraag. Direct nadat uw aanvraag is goedgekeurd ontvangt u wederom een e-mail van ons met daarin het digitale visum, deze kunt u downloaden. Wij raden u aan, hoewel er zelden naar gevraagd wordt, deze uit te printen en bij u te nemen als u op reis gaat naar Australië.

Mag ik met dit visum werken in Australië?

Als u voor een zakenreis naar Australië gaat mag u wel betaald krijgen voor uw werkzaamheden door uw werkgever mits deze buiten Australië is gevestigd. Echter zijn niet alle vormen van werk toegestaan met het eVisitor visum.

Met het eVisum is het niet toegestaan betaald werk uit te voeren in dienst van een Australische werkgever. Vrijwilligerswerk mag u er wel doen, daarvoor mag u dan niet meer dan kost en inwoning en een kleine hoeveelheid leef/zakgeld ontvangen.

Mag ik met dit visum studeren in Australië ?

Studeren met een eVisitor visum voor Australië mag indien het studieprogramma niet meer dan 3 maanden duurt.

Moet ik ook een visum Australië aanvragen als ik per cruiseschip aankom ?

Ja, de manier van binnenkomst in Australië heeft geen invloed op de vereisten van het visum.

Benodigde documenten en gegevens

Welke informatie is nodig voor een visum Australië aanvraag?

Het eVisitor visum voor Australië aan vragen is eenvoudig, u hoeft alleen het online aanvraagformulier in te vullen, belangrijk hierbij is om alvast uw paspoort(dat nog minimaal 6 maanden na aankomst geldig moet zijn) bij de hand te hebben. Als u eerder in Australië bent geweest wordt ook om uw vorige Visum Grant Number gevraagd, deze velden zijn optioneel, als u deze leeglaat kan het echter wel zijn dat uw aanvraag vertraging oploopt.

Controleert u voor de aanvraag wel of u voldoet aan de voorwaarden eVisitor visum voor Australië.

Waar moet mijn paspoort aan voldoen voor het visum Australië?

Het paspoort van aanvraag moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn bij aankomst in Australië. Als u na de aanvraag een nieuw paspoort aanvraagt dient u ook een nieuw visum aan te vragen daar deze gekoppeld zijn, een visum gekoppeld aan een verlopen paspoort is dus niet geldig.

Staat er een O (letter) of een 0 (cijfer) in mijn paspoort ?

Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter “O”, maar kunnen wel het cijfer “0” bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland negen karakters lang zijn.

Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) “O” en/of het cijfer “0”. Belgische documentnummers zijn acht karakters lang en beginnen altijd met twee letters gevolgd door zes cijfers.

Wat is en waar vind ik het Grant Number of Visa Number ?

Het Visa Grant / Label-nummer is een Unice-nummer dat aan uw paspoort is gekoppeld. Elk visum heeft zijn eigen Visa Grant-nummer en / of Visa Label-nummer.

Het is niet verplicht om het Visa Grant Number of Visa Label Number van uw vorige reis naar Australië in te vullen. Als u deze velden echter leeg laat (indien ooit verkregen), kan dit de verwerking van uw verzoek vertragen.

Als u een tweede of derde Working Holiday-visum aanvraagt, moet u een vorig visumbeursnummer opgeven, samen met de informatie over het werk dat u in Australië hebt gedaan op uw vorige WHM-visum (subklasse 417 en 462). Als u dit niet kunt verstrekken, is het niet mogelijk om een WHM-visum te verkrijgen.

Hieronder staan afbeeldingen die (in roze kleur) tonen waar ze te vinden zijn:

           

Visa Grant-nummer                                                            Visa Label-nummer

Als u het nummer niet kunt vinden, neem dan contact op met de Australische ambassade in Berlijn, tel: +49 30 88 00 88 0.

Moeten er al overnachtingen en vliegtickets gereserveerd zijn alvorens ik het Visum aanvraag ?

Nee, het is niet nodig een vlucht of hotel te boeken voordat u een visumaanvraag indient.

Vragen over annuleren, wijzigen en eventuele afwijzing voor het visum Australië

Wat als ik een fout heb gemaakt bij het online invullen van het document.

Helaas is het, bij reeds ingediende aanvragen, niet mogelijk wijzigingen door te voeren. De enige mogelijkheid om een fout te corrigeren is door een nieuwe aanvraag in te dienen. In dit geval zal ook de betaling opnieuw moeten worden voldaan.

Krijg ik geld terug als ik geen gebruik maak van mijn visum Australië ?

Wordt uw aanvraag goedgekeurd dan krijgt u in geen geval uw geld terug. Ook niet indien u geen gebruik maakt van uw eVisitor visum voor Australië.

Kan ik mijn visum Australië nog annuleren ?

Annulering is alleen mogelijk voordat de betaling is afgerond. Zodra wij de betaling van uw eVisitor visum aanvraag hebben ontvangen nemen wij deze direct in behandeling en is restitutie van uw betaling  vanaf dat moment niet meer mogelijk.

Indien u bij de aanvraag een fout heeft gemaakt, kunt u een nieuwe aanvraag indienen. Kosten voor deze nieuwe aanvraag komen geheel voor uw eigen rekening.

Overige vragen met betrekking tot het visum voor Australie

Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens ?

Uw gegevens worden door ons alleen gebruikt voor de verwerking van uw eVisitor visumaanvraag. Daarbij respecteren wij de privacy van elke gebruiker van onze site en zullen wij er zorg voor dragen dat alle persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk zal worden behandeld. Met klem laten wij u weten dat uw gegevens niet worden verkocht dan wel worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook.

Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact met ons op.

Waar kan ik hulp vinden als het niet lukt?

Probeert u altijd eerst uw vraag op deze pagina te vinden, in bijna alle gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag omtrent uw Visum Australie aanvraag.

Mocht u onverhoopt geen of onvoldoende antwoord op uw vraag vinden dan helpen wij u uiteraard graag, klikt u hier om contact met ons op te nemen.

Back To Top